We are a small, design-led Architectural Studio, located in the heart of Nicosia. We provide a wide range of architectural and space design services throughout Cyprus.
 
SCENE-06.jpg
 

Scene


 

YEAR

2007

LOCATION

STROVOLOS, NICOSIA

TYPE

RESIDENTIAL

AREA

517 M2

 

TEAM

CONSTANTINIDOU ARCHITECTURE – ARCHITECT ENGINEER, TOFARCO GROUP & G. KOUNTOURIS CIVIL ENGINEERS L.L.C. – CIVIL ENGINEER, STAVROS STYLIANOU – ELECTRICAL ENGINEER, LOUIS VACANAS – MECHANICAL ENGINEER, CHRISTIANA CONSTANTINIDOU – INTERIOR ARCHITECT, CAPTURE PHOTOGRAPHY – PHOTOGRAPHER

 

 

| DOUBLE STOREY HOUSE WITH A BASEMENT AND A SWIMMING POOL |

This particular plot, on which the house is built, is large, with access from two opposite sides. This area, during the project design was sparsely built but has subsequently been densely developed.

Private and daily living spaces are organized in two rectangular prisms on either side of the stairwell. This intermediate two-storey space of the staircase functions as an internal atrium, which comprises the living room with fireplace. The ground floor of the house accommodates all the common functions required such as the entrance, living room, dining room, kitchen, laundry room and toilet. In direct contact with the living room, there is a children’s playroom, which can be converted into a home cinema. The first-floor level, which develops around the central inner atrium, serves mainly as the family's sleeping and relaxation areas. The inner atrium contributes to the internal audio-visual communication of the inhabitants. In addition, the Project brief included a maid's room, toilets and basement areas.

The swimming pool has been located strategically, so that the user has a visual link to it to it from almost all areas of the house. The privacy of this space is complemented by the installation of a high wall that allows access from the south side.

Fundamental to the aesthetics of the building is the recognition of the materials and their use in primary form such as the fair-faced concrete of the structural elements, the coexistence of natural marble on the interior flooring and the ironwork on the fencing. The fair-faced concrete used for the walls, beams and fencing remains visible inside and out.

The basic objective of the design was to form a building consisting of three main forms, the geometrical shapes and proportions of which, balanced harmoniously with each other as well as with the outdoor environment and the surrounding space. 

The rectangular configuration of the forms enables the dominant volume to be centrally located. This central form has been made inherently from glass to visually balance the dynamic forms of the other two volumes made up from plaster and fair- concrete.

The key element of the brief was the bioclimatic design of the building. This has been achieved by proper orientation of spaces based on their functions, by providing adequate air ventilation to the main areas and by appropriate landscaping and planting at various levels of the open spaces to provide shading of the facades. The organisation and relationship of the spaces allows the building to be enjoyed in all seasons. 


| ΔΙΩΡΟΦΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΜΕ ΥΠΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΠΙΣΙΝΑ |

Το συγκεκριμένο οικόπεδο, στο οποία έχει χτιστεί η κατοικία, είναι μεγάλο διαμπερές με δυνατότητες πρόσβασης από δύο αντίθετες πλευρές. Η συγκεκριμένη περιοχή, κατά τη μελέτη της κατοικίας είχε αραιό δομημένο ιστό, αλλά σημειώθηκε πύκνωση μεταγενέστερα. 

Η οργάνωση των ιδιωτικών και καθημερινών χώρων γίνεται σε δύο ορθογώνια πρίσματα εκατέρωθεν από τον πυρήνα κατακόρυφης κίνησης. Ο ενδιάμεσος αυτός διώροφος χώρος του κλιμακοστασίου, λειτουργεί ως εσωτερικό αίθριο, στο οποίο εντάσσεται το καθιστικό με το τζάκι. Η ισόγεια στάθμη της κατοικίας φιλοξενεί όλες τις κοινές λειτουργίες της οικογένειας, εισόδου, σαλονιού, τραπεζαρίας, κουζίνας, πλυσταριού και χώρου υγιεινής. Σε άμεση επαφή με το καθιστικό, βρίσκεται ένα play-room, που μπορεί να μετατραπεί σε home cinema. Η στάθμη του ορόφου, που αναπτύσσεται περιμετρικά του κεντρικού εσωτερικού αίθριου, εξυπηρετεί κυρίως τους χώρους ύπνου, χαλάρωσης και υγιεινής της οικογένειας. Το εσωτερικό αίθριο συμβάλλει στην εσωτερική οπτική και ακουστική επικοινωνία των κατοίκων. Επιπρόσθετα, το κτιριολογικό πρόγραμμα περιλάμβανε δωμάτιο υπηρεσίας, χώρους υγιεινής και βοηθητικούς χώρους στο υπόγειο.

Η κολυμβητική δεξαμενή τοποθετείται σε στρατηγικό σημείο, για να απολαμβάνει ο χρήστης τις οπτικές φυγές προς σε αυτή από όλους σχεδόν τους χώρους της κατοικίας. Η ιδιωτικότητα αυτού του χώρου συμπληρώνεται με την τοποθέτηση ενός ψηλού μαντρότοιχου, ο οποίος επιτρέπει την είσοδο από τη νότια πλευρά.

Θεμελιώδης αρχή στην αισθητική του κτιρίου, είναι η αναγνωσιμότητα των υλικών και η χρήση τους σε πρωτογενή μορφή. Το εμφανές σκυρόδεμα του φέροντα οργανισμού, η συνύπαρξη του φυσικού μαρμάρου στις δαπεδοστρώσεις του εσωτερικού και οι κατασκευές του σιδήρου σε αδρές γραμμές. Το σκυρόδεμα που χρησιμοποιήθηκε για τα τοιχία, τα δοκάρια και τις περιφράξεις παρέμεινε εμφανές μέσα και έξω.

Βασική ιδέα ήταν η διάπλαση ενός κτιρίου που συγκροτείται από τρεις κύριους όγκους και επιδιώχθηκε με τα γεωμετρικά τους σχήματα και τις αναλογίες τους να ισορροπούν αρμονικά τόσο μεταξύ τους όσο και με τις υπαίθριες διαμορφώσεις και τον περιβάλλοντα χώρο. Η δεδομένη πλοκή των όγκων με ορθογώνια κάτοψη δίνει τη δυνατότητα για παράθεση του κυρίαρχου όγκου κεντρικά. Αυτός ο γυάλινος ενδιάμεσος όγκος εξισορροπεί τη δυναμική των άλλων δύο όγκων από επίχρισμα και ανεπίχριστο σκυρόδεμα.

Βασική παράμετρος ήταν η βιοκλιματική αντιμετώπιση του κτιρίου. Αυτό επιτυγχάνεται με κατάλληλους προσανατολισμούς των χώρων, ανάλογα με τις λειτουργίες τους, με τη διαμόρφωση περιοχών σκίασης στις όψεις, με την εξασφάλιση διαμπερούς αερισμού στους κυριότερους χώρους αλλά και κατάλληλες φυτεύσεις στους υπαίθριους χώρους των διάφορων επιπέδων. Ο προσανατολισμός και η σχέση της κατοίκησης με τις εποχές του χρόνου συνδέονται με την οργάνωση των χώρων.

 
SCENE-01.jpg
SCENE-05a.jpg
SCENE-03.jpg
SCENE-10.jpg
SCENE-11.jpg
SCENE-15.jpg
SCENE-17.jpg
SCENE-18a.jpg
SCENE-04.jpg
SCENE-07.jpg
SCENE-13.jpg
SCENE-08.jpg
SCENE-02.jpg
SCENE-09.jpg
SCENE-12.jpg
SCENE-16.jpg
SCENE-14.jpg