| ΔΙΩΡΟΦΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΜΕ ΠΙΣΙΝΑ |
Το οικόπεδο είναι ιδιαίτερα επίμηκες, με τα δύο στενά πρόσωπα στο δρόμο και προσανατολισμένο από ανατολή προς δύση στον κατά μήκος άξονα.
Η εμπλοκή της ιδιοκτήτριας στο σχεδιασμό της κατοικίας είχε καταλυτικό και στρατηγικό ρόλο. Η χωροθέτηση της νέας κατοικίας έγινε με βασική αρχή την εσωστρεφή προς τον κήπο διάταξη. Το κτίριο είναι η σύνθεση ενός επιμήκους ορθογωνίου όγκου με έναν όγκο τετραγωνικής κάτοψης. Η σύνδεση των δύο όγκων γίνεται μέσω του κλιμακοστασίου. Το τζάκι είναι ένας ξεχωριστός ορθογώνιος όγκος, ο οποίος διαχωρίζει τους χώρους διημέρευσης σε καθημερινούς και επίσημους. H διάταξη των κύριων χώρων διημέρευσης και ύπνου επιτρέπει το διαμπερή αερισμό, τον ελεγχόμενο φωτισμό και ηλιασμό καθώς και τη συνέχεια εσωτερικού - εξωτερικού. Οι χώροι διημέρευσης και εστίασης, που καταλαμβάνουν το επίπεδο του ισογείου, συνέχονται με υπαίθρια καθιστικά και στέγαστρα στον κήπο, ενώ στον όροφο το κυρίως υπνοδωμάτιο από τις 4 σουίτες υπνοδωματίων ανοίγεται σε ευρύχωρο δώμα με φύτευση.
Το κτίριο συνδιαλέγεται με τον προσανατολισμό, με τη διεύθυνση και την ένταση των ανέμων και με τις διαβαθμίσεις της θέας –σαν να "ανοίγει" ή να "κλείνει" ανάλογα με την επίδραση του περιβάλλοντος, υιοθετώντας κάθε φορά διαφορετικά πρόσωπα. Τα μεγάλα ανοίγματα σκιάζονται με ξύλινα σκίαστρα ειδικής κατασκευής, όπου απαιτείται εξωτερικά και αποτελούν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της κατοικίας.
Ένα κτίριο πρέπει να αναπτύσσει σημεία επαφής και συνέχειας με το φυσικό περιβάλλον, έτσι ο περιβάλλοντας χώρος αποτελεί προέκταση της κατοικίας. Η κολυμβητική δεξαμενή, διαμορφώνεται σε επαφή με την κατοικία. Το ξύλινο deck περιβάλλει την κολυμβητική δεξαμενή εξασφαλίζοντας τους χώρους για κυκλοφορία και στάση, με υπαίθρια καθιστικά.
Η κατοικία ανεγέρθηκε με συμβατικό τρόπο κατασκευής, το οπλισμένο σκυρόδεμα. Βασική παράμετρο του σχεδιασμού αποτελεί η επιλογή και συνεργασία των υλικών στην επιδερμίδα του κτιρίου. Το επίχρισμα, το γυαλί και το ξύλο, πλεγμένα μεταξύ τους σε μια γεωμετρικά έντονη κατανομή που αναδεικνύει μια τάση κίνησης, "παίζουν" με την οριζόντια γραμμική ρητορική, αντιστρέφοντας τις συνηθισμένες σχέσεις και αναλογίες της.
Ο σχεδιασμός της κατοικίας αποδίδεται με γεωμετρική λιτότητα και καθαρότητα γραμμών. Οι έννοιες αυτές, σε συνδυασμό με τη σύνδεση του μέσα με το έξω, την ελεγχόμενη είσοδο του ήλιου στους εσωτερικούς χώρους, αποτελούν την ταυτότητα του κτιρίου. Μεγάλη συμμετοχή στο αισθητικό αποτέλεσμα της σύνθεσης είχε και η μελέτη φωτισμού εσωτερικών και εξωτερικών χώρων από έμπειρο Σύμβουλο Φωτισμού. Έτσι, στον περιβάλλοντα χώρο ο φωτισμός είναι μέτριας φωτεινότητας, χωρίς θαμβώσεις και υπερβολές. Εσωτερικά αναδεικνύει και τονίζει διακριτικά την υφή των επιφανειών, χαρίζοντας ήρεμο και φωτεινό περιβάλλον.